En osaa sanoa, onko mitään muuta ihmeellistä tapahtunut, kuin se, että olen tottunut paastopäivien nälkään ja väsymys  paaston jälkeisenä päivänä on hävinnyt. Vielä tämä viikko pätkäpaastoilua ja sunnuntaina tarkastelemme puntarilla tulokset. En ole kovin toiveikas, sillä mitään erityistä ei ole tapahtunut painon suhteen. Se putoaa aina paastopäivien seurauksena, mutta nousee takaisin viikonlopun aikana. Viikonloppuisin olen huoletta herkutellut. Olemme kuitenkin syöneet myös perusterveellistä ruokaa.

Sain pahimman migreenikohtaukseni koko aikuisiälläni viime viikon tiistaina, paastopäivänä siis. Luulen, että maanantai-iltana en juonut treenien jälkeen riittävästi, koska minulla oli jo tiistaina aamulla todella kova pääkipu, joka jatkui pitkin päivää, muuttuen lopulta ihan lamauttavaksi migreeniksi. 

Nyt tuntuu, että paastoaminen silloin tälllöin voisi olla mukava tapa, mutta todellisuus on ehkä jotain aivan muuta. En tiedä saisinko sitä aikaiseksi. Ehkä kerran viikossa, tai joka toinen viikko... Vaikka lähtökohtaisesti en toivonut suurta painon putoamista, salaa ehkä toivoin sen putoavan. En ole kyllä käynyt puntarillakaan nyt moneen päivään, etten varsinaisesti tiedä mikä odottaa, mutta katsotaan nyt. Positiivista on kuitenkin se, että olen saanut herkutella ilman, että paino kohoaa korkeuksiin. 

Teen viikon päätteeksi vielä mahdollisimman rehellisen yhteenvedon aiheesta. Juuri nyt tuntuu, että en ole hyötynyt tästä mitenkään merkittävästi. Olen kuitenkin todella kiitollinen, että olen tutustunut tähän, sillä uskon, että myöhemmin elämässä (esimerkiksi kun lopetan Roller Derbyn pelaamisen ja liikunta luonnollisesti vähenee) tästä tiedosta on paljonkin hyötyä.

Edit: En jatkanut paastoa. Koen, että oman elämäntilanne kuormitti liikaa, en uskaltanut riskeerata migreenikohtausta ja päätin kokeilla myöhemmin uudelleen. Vuoden tiukimmat työviikot ja edessä siintävä SM-finaaliturnaus veivät halut.